Wie Ihr aus dem Text ersehen könnt hat Renault in England zugegeben, dass es Hersteller Probleme mit der Anzeige gibt und wechselt diese bei Fehler für 100 Pfund Sterling (120 Euro ) trotz abgelaufender Garantie
und falls die Reparatur teurer war ersetzt Renault die Differenz
Mein Renault Händler in Deutschland versucht mir weißzumachen , dass das Problem im Deutschland nicht bekannt ist-
Habt Ihr vielleicht eine Information? Mein Display ist defekt und ich hätte es auch gerne für 120 Euro gewechselt.....
HIER IST DIE sTELLUNGSNAHME VON RENAULT IM ENGLISCHEN RENAULT FORUM:
(2004/2005 Modelle haben Probleme mit der Anzeige und daher wird das Panel für 100 Pund ausgetausch im Falle eines Defektes
Originally Posted by RUK_Response
Hi all,
We take any issue where customers have problems very seriously. To your specific point, it is not our policy to "point the finger" at the original suppliers of vehicle components. There are a number of reasons for this, one being that in some cases we use multiple suppliers for the same part - to ensure continuity of supply.
Here is our full statement on the issue:
Renault aims to provide the best possible service to its customers and is concerned that some owners have experienced problems with the Scenic II instrument panel losing the display. This model was launched in 2003 and, since then, 159,000 have been sold in the UK.
We have investigated these cases of the instrument panel losing the display and found that they chiefly relate to 2004 and 2005 Scenic II models. These vehicles are now outside the standard manufacturer three-year warranty but we will help customers to have a new replacement instrument panel fitted to their vehicle, in the event of a failure, within the Renault UK Dealer network for £100.
We also invite any customer who has already paid more than £100 for this repair in the Renault UK Dealer network to contact Renault Customer Services to discuss a refund of the difference.
Any customer concerned about his or her Renault Scenic II should contact Renault’s Customer Services team directly on 08000 72 33 72, or by email at customer.services@renault.co.uk.
Kind regards
David
Renault UK
Scenic II Instrumentenpanel
Hinweis
Schön, du willst einen neuen Beitrag schreiben. Wenn du etwas an deinen Wagen reparieren willst, dann nehme dir doch bitte etwas Zeit und dein Smartphone, dokumentiere die Arbeitsschritte und mache daraus eine kleine DIY-Anleitung in der KnowledgeBase, davon haben wir dann alle was.
Oder erstelle selber ein pdf-Dokument und schicke es mit einer kleine Beschreibung dazu an technik@scenic-forum.de, wir fügen diese dann der KnowledgeBase zu.
Bilder für deine Beiträge, im Forum sowie der KnowledgeBase, kannst du über unseren eigenen Bilderuploaddienst einfügen. Dazu gibt es diese Anleitung im Forum.
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