Wer lesen kann (und dies vielleicht auch noch in englisch), ist eindeutig im Vorteil

Ich habe mir die englische Kardanwelle vom Fred in der E-Bucht (http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Sceni ... m2eb6d9035) angesehen und da stand unten ein FAQ.
Bei dieser stand dann folgende Frage bzw. Antwort:
Q: I have an 2003 RX4 Diesel with 90k on the clock!! Are you my saviour from "Rip off Renault parts" I have just driven back from Crete and on the way the car developed a judder/chatter when under load and a ring like a bell when going over bumps. Upon inspection I found that two rubber components, one at the end of the propshaft and the other in front of the viscous coupling had become delaminated (kn*****d). Will your product solve the problem? If so please reply with the cost and procedure. Cheers Mike Pilbeam 01-Aug-08
A: Mike, The loose parts are steel flywheels on rubber mountings (called harmonic dampers) these were designed to adsorb unbalanced forces in the drive train. With age they become loose on their rubber mountings and become more a bob-weight, rather than a flywheel. Our new Jurid rubber coupling (doughnut) sits between the propshaft and the diff. Our heavy duty motorsport version runs fine without the need for the dampers. We recommend the removal of any worn dampers, fitting our new jurid rubber and all will be quiet and smooth again. yours. John
D.h.: runter mit den alten Dämpfern und von den Engländer die Hardyscheibe bestellen, einbauen, gut ist
...und Dämpfer

Ich hoffe, mein Englisch war noch nicht zu arg eingestaubt, dass ich das richtig verstanden habe.
Denn dann hätte sich das Thema mit den Schwingugnsdämpfer für alle Diesel in Luft aufgelöst!
...Mensch, wenn ich es wirklich richtig verstanden habe und dies alle RX4-Diesel-Besitzer
mitbekommen, dann machen die "Isle-Apes" aber wirklich Asche.
(...vielleicht gleich die ganze Welle bestellen? ...hmmm?)

LG
Mario